måndag 17 augusti 2009

Långdistans kval

Jag vet inte varför, men jag har ofta haft svårt att springa bra i kvalen. Kanske det är nerverna inför första tävlingen, eller så är jag inte helt tänd...? Iallafall kändes det bra inför dagens kval till långdistansen. Det gick också bra halva tävlingen. Sen söke jag 7.e kontrollen en minut för långt ner i sänkan. På andra delen gjorde jag två enkla (dumma) misstag på ca 1min var. Totalt räknade jag ihop till över 4min bom.

Bild: ssl
Jag var 3.22 efter Graham Gristwood. I alla långdistanskval jag minns skulle det ha räckt långt. Och även i hit B och C idag, skulle det ha räckt till 6.e respektive 4.e plats. Men i hit A räckte det bara till 15.e plats! Som tur är går 15 löpare/hit till final :)
Och då startordningen i finalen er omsvängd, med A hitet först, betyder det at jag löper med nr.1 i finalen. Det är aldrig fördel att starta först, men i stora delar av den terrängen har det inte heller stor betydelse. Dessutom springer damerna före oss, så jag får hoppas att de trampar upp fina spår där det blir såna.

4 kommentarer:

  1. We support you! Bara att spetsa formtoppen till fredag-söndag. Hyvä!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i finalen. Skönt att starta först så det slipper stå folk i vägen när du forsar fram.

    SvaraRadera