torsdag 24 juni 2010

Jukola seger!


Vi gjorde det! På det 7.e försöket sen senaste segern i Jukola, lyckades vi igen på samma sett som 2003 att gå loss under natten och springa ensamma i tät de sista sträckorna.

I Nordic Orienteering Tour ligger jag 7.e inför jaktstarten på lördag. I Tusby var jag 7.e. Efter att ha tappat en del på ett par sträckor i början flöt det på bra och jag höll tätfart.

I knock-out sprinten i Stockholm gick kvalet OK. I kvartsfinalen var jag 3.e, men vi hade så bra fart att jag gick vidare på tid. I semifinalen i Gamla Stan hade jag sen inte mycket mer att ge och blev frånlöpt av de bästa. Men jag gjorde en liten miss på slutet och tappade en eventuell 4.e plats i hitet. Men jag är nöjd med att jag kom till semifinalen.

På lördag går jag ut 3.06 efter Hubmann. Det är relativt tätt både uppåt och neråt, så det är en relativt öppen tävling ännu. Startlistan är här: http://www.odagfinn.net/start/o2010/of2506/M21.HTM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar