måndag 12 juli 2010

VM granskningar

Finlands granskningstävlingar till VM gick förra veckan i samband med Kainuun Rastiviikko i Paljakka. På medeldistansen blev jag bara 18.e efter mycket bommande. På långdistansen öppnade jag ganska lugnt, tappade lite tid på osäkerhet in mot ett par kontroller och var ikapphunnen av Airila med 2 minuter till den 6.e kontrollen. Sen fick jag upp bättre fart och flyt och avancerade i resultaten. Men efter 1.20 löpning gjorde jag två stora bommar, tappade 4,5min till täten och var nere på 10.e plats. Efter varvning hade banläggaren satt ett avstånd med 100m stigning uppför slalombacken. Där avancerade jag från 7.e till 4.e plats. Det kanske räddade en start i VM(?). På onsdag löps sprinten, utan mig till start. Därefter tas VM-laget ut.

GPS tracking

Resultat och sträcktider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar