lördag 20 mars 2010

Vårvinter

Vintern är förbi och våren står för dörren... Så borde det iallafall vara. Här i Halden är det ännu mycket snö och fortsatt skidföre, men de senaste dagarna har det börjat smälta och prognos med plussgrader lovar gott.

Men för att slippa smältningsfasen, ofta med mycke is och dåliga träningsförhållanden, reser jag om en vecka till Bulgarien på landslagsläger. Ett traditionellt vårläger med mycke orientering och samtidigt förberedande för EM. Efter Bulgarien fortsätter jag med en veckas träning i Tjeckien.

I Februari var jag på läger i Vierumäki med landslaget och en vecka i Portugal med klubben. Efter Portugal fick jag känningar fram på smalbenet, vilket visade sig vara en inflamerad sena. Men nu börjar det vara läkt och lite mera alternativ träning i detta skede har liten betydelse för sommarens form. Dessutom har jag utnyttjat timmarna på spinningcykeln till att studera Trønder-kartor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar